Mantije

Ono sto me fascinira, jesu nasi stari recepti, a moja svekrva je prava riznica istih. Mantije je naucila da pravi od svoje svekrve koja je bila poreklom sa Kosova. I tako se neki recepti prenose sa kolena na koleno i nekada davno, mozete misliti, mozda i pre 100 god., neko u svojoj kuci je mesio i pekao mantije, kao sto smo moja svekrva i ja radimo. Ja sam bila samo asistent i uzivala sam u toj ulozi.

Potrebno je:

Za fil:

800 gr mlevenog svinjskog mesa

2 glavice crnog luka

so

biber

Za testo:

700-800gr brasna

1-2 kasicice soli

1-2 kasike ulja

1 kasicica praska za pecivo

400ml vode

ulje za premazivanje

Od navedenih sastojaka dobro umesiti teso, treba da bude srednje tvrdo, isto kao za kiflice ili pogacu. Umeseno testo podeliti na 6 jufki, svaku razvijati u manji krug, premazivati uljem i stavljati jedan na drugi ,pritiskajuci ivice. Zatim, vecom oklagijom, razviti jednu koru, sto vecu i tanju mozete, kao kora za domacu pitu, samo ne mora da bude toliko tanko.

Seci na kocke dimenzija oko 12 cm. Na svaku kocku stavljati nadev od mlevenog mesa, po 1 nepunu jelovu kasiku.

 
Svaku kockicu sklapati kao “boscaluk”,kaze moja svekrva, tj.dijagonalno.

 Mantije redjati u pleh od sporeta, tako da preklop bude odozdo. Svaku malo premazati uljem. Peci na 200step. oko 20-25 min.
 
Nadev od mlevenog mesa se sprema tako sto se na ulju uprzi crni luk, doda mleveno meso, przi se jos malo, doda se so i biber po ukusu.

Mi smo od ovih kolicina dobile dva pleha od sporeta.
Ovo je recept po kome se mantije nicim ne zalivaju, a mozete ih pojesti u velikim kolicinama, blago su hrskave, prave “navlakuse ”.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral