Djuvec sa heljdom za post na vodi


Heljdino brasno vecina nas vec koristi, ali je upotreba heljde u ishrani kod nas prilicno zanemarena.
"Zrno heljde je hranljivo, bogato vitaminima B-grupe i lako probavljivo. Kuva se poput pirinča.
Cenjena je zbog svoje proteinske vrednosti, odličan je izvor vlakana i minerala mangana i magnezijuma.
Heljda bi svakako trebalo da se nađe što češće na vašem jelovniku jer je bogata dijetalnim vlaknima,
mineralima, kao što su fosfor, magnezijum, gvožđe, cink, bakar i mangan, sadrži osam esencijalnih aminokiselina,bogata je flavonoidima, smanjuje nivo šećera u krvi.Heljda ne sadrži gluten, zbog čega je pogodna za osobe koje su na njega alergične.Otkriveno je da heljda smanjuje visoki pritisak i holester
ol, te održava zdravlje kardiovaskularnog sistema." Citat sa bloga Lepota i zdravlje.

Vec sam govorila kako je moj muz u Rusiji dosta jeo heljdu, tako da sam iskoristila priliku da i kod posta na vodi napravim djuvec sa njom. Ideja je iz magazina Politike, ali sam ja to spremala na svoj nacin.

Potrebno je :
1 solja heljdinog zrna, ona koju ja koristim je zapremine 300 ml, a heljdu mozete kupitiu svakoj prodavnici zdrave hrane.
1/2 solje pirinca
1 manja glavica crnog luka
1 sargarepa
1-2 sveze paprike
1 veci krompir
100 g graska
so, biber, suvi zacin, aleva paprika i zacini po ukusu, a ja sam stavljala djumbir, kari i origano
svez persun
Heljdu preliti kljucalom vodom i ostaviti da malo odstoji.
 Glavicu sitno iseckanog crnog luka dinstati na malo vode da omeksa, pa dodavati ostalo povrce : sargarepu secenu na kolutove, seckanu papriku, grasak, pirinac i ocedjenu heljdu.
Dodati alevu papriku, dobro izmesati . Dodati krompir isecen na kockice. Dodati po jednu kasicicu soli i suvog zacina, malo bibera, origana, djumbira, karija...

Sve prebaciti u zemljani sud i naliti sa dve solje vode. Posipati seckanim svezim persunom.

Peci u rerni na 200 stepeni oko 30-40 minuta ili dok ne uvri voda.

Ovo jelo mozete spremati i na ulju, a i ovako je jako ukusno.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Jedna sasvim obicna pogaca

Posna pita sa visnjama i grizom