Pekarske kifle

Davno sam naucila da ih pravim od moje mame, koja je u to unosila veliku dozu humora, govoreci: *Kad ih ispecem, uzmem da pojedem najmanju, pa najvecu, pa jednu zato sto je mnogo kriva, a sledecu jer je prava, pa sledecu jer mi je pregorela….i pojedem pun pleh i nabijem kilazu.*

Ja sam, nadam se, u pravljenju ovih kifli prevazisla svoju mamu, jer su mi barem sve jednake.
Kasnije sam presla i na eksperimentisanje sa drugim vrstama brasna i sa posnom varijantom.



Potrebno je:

800 gr belog mekog psenicnog brasna

40 gr svezeg kvasca

1/2 l mleka

2 soljice ulja /oko 200 ml/

1 kasicica secera

2 kasicice soli

1 jaje

susam,laneno seme

Kvasac podmesiti u mlakom mleku sa kasicicom secera i malo brasna. Kad kvasac nadodje, zamesiti testo sa brasnom, solju i uljem. Po potrebi dodati jos malo brasna. Pokriti i ostaviti da odstoji na toplom mestu da naraste ili dok se ne udvostruci.


Testo premesiti i podeliti na 16 jufkica. Svaku jufkicu razviti u duzinu u elipsu i zaviti kiflu.
  Kifle ostaviti u plehu da narastu oko pola sata.
  Premazati ih umucenim jajetom i posipati mesavinom susama i lanenog semena.
  Peci u rerni na 200 stepeni oko 20-25 minuta.
 Ako zelite manje kifle, testo mozete podeliti na veci broj jufkica.
Prijatno!

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Jedna sasvim obicna pogaca

Posna pita sa visnjama i grizom