Moje prve praline


Dugo sam odlagala svoje prvo pravljenje pralina, sve plaseci se neuspeha, a i nisam imala silikonske kalupe  :)
Koristila sam recepte dve svoje prijateljice, Milice Marjanovic i Dijane Popovic :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=193041137446590&set=a.189377121146325.48213.189360084481362&type=3&theater
http://www1.serbiancafe.com/lat/kuvar/recipe/7/7966/praline#.UYJdJUr_52w

Za crne praline je potrebno:

400 g tamne cokolade

6 kasika ulja

slatko od visanja




Za bele praline je potrebno:

200 g bele cokolade

3 kasike ulja

100 g tamne cokolade

100 ml slatke pavlake


Crne praline



Otopiti na pari cokoladu uz dodatak ulja kada vec bude omeksala. Mnogo sam guglala po netu zbog tog topljenja cokolade, jer od njega zavisi da li ce praline lepo izgledati, nasla sam da i temperatura treba da se meri, ali ja nisam ni profi kuvar, ni hemicar, jednostavno sam je topila na pari i vodila racuna da voda ispod nje struji, nisam dozvolila da provri.

Kupila sam vece silikonske kalupe, to kazem zbog kolicine materijala koji sam potrosila, a dobila sam 24 komada crnih pralina.

3 puta sam zidove kalupica i dno premazivala cokoladom i ostavljala u frizider da se hladi na po 10-ak minuta. Treci put sam na dno sipala malo vise cokolade i opet ostavila da se stegne.

Kad se cokolada stegla, u kalupice sam sipala slatko od visanja sa sve softom, ostavivsi malo mesta da odozgo nalijem cokoladom. Svaku naliti preostalom cokoladom i ostaviti u frizider da se stegnu, najmanje dva sata.



Bele praline

Kalup koji sam koristila za njih je malo manji, a dobila sam 15 pralina.

Bela cokolada se isto tako topi na pari uz dodatak ulja. Zidove i dno kalupica sam premazala samo dva puta, jer sam videla da ce mi faliti za nalivanje na kraju, pa su mi ostale malo providne, sto znaci da mi je falilo oko 50 g bele cokolade.

Ove praline punila sam nadevom od topljene tamne cokolade u koju sam umesala slatku pavlaku i sipala sam ga u kalupice kad se prohladio, a to je bilo brzo, jer nisam dozvolila da provri.

Odozgo sam nalila ostatak bele cokolade i ostavila da se stegnu u frizideru.

Iz kalupa se lako vade, cuvaju se na sobnoj temperaturi, u nekoj kutiji.

Prijatno!

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Jedna sasvim obicna pogaca

Posna pita sa visnjama i grizom