Posna pogaca "Pahulja "


Nista nije moje iz ovog recepta i opet je sve moje. Pokupila sam sve lepo sto sam videla na netu i napravila jos jednu pogacu po modelu Valentine Zurkan, na moj nacin. Ukus je neodoljiv i , ako vam ostane za sutradan, takodje je vrlo jestiva :)
Potrebno je :
500 g brasna
300 ml vode
25 g svezeg kvasca
2 kasike ulja
1 kasicica soli
1 kasicica secera
50 g posnog majoneza
1/2 pakovanja margarina ( 125 g )

Napraviti udubljenje u brasnu, izmrviti kvasac, staviti preko njega jednu kasicicu secera, a po ivicama brasna sipajte so, pa zamesiti testo uz dodavanje mlake vode i ulja. Mesiti dok ne dobijete glatko testo i dok ne pocne da vam se odvaja od ruku, pa pokriti i ostaviti da naraste.
Kad testo naraste, premesitim ga i podeliti na 8 jufkica.
Prvo uzeti 5 jufkica, pa od svake razviti sto tanji krug, premazivati ih topljenim margarinom istavljati ih jednu na drugu. Zadnja se ne premazuje.
Prebaciti ovo testo na papir za pecenje, pa ga iseci na 8 dela, ostavljajuci oko 1 cm od ivice testa.


Svaki trougao iseci na pola, ostavljajuci po pola centimetra do ivica.


Sad uzeti vrh od trougla i prebaciti ga unazad.

 Onda vrh provuci dva puta odozdo kroz prorez u sredini kao na slici.


Tako uraditi sa svim trouglovima.


Od jufkica koje su ostale, uzeti 2, pa podeliti na 4 dela, svaki deo razviti u krug , premazivati topljenim margarinom i stavljati jedan na drugi. Zadnji se ne premazuje.
Ovo testo staviti u srednu od prethodnog i ponoviti postupak secenja i oblikovanja, tako sto cete sa secenjem na 8 dela poceti iz pravca sredine trouglova prethodnog testa,  da bi vam uradjeni delovi isli izmedju prethodnih.


Od zadnje jufke napravite nesto za sredinu, ja sam spremila jedan obican rolatic.
Sad oblikujte i doterajte pogacu da proporcionalno lepo izgleda, pa je pokrijte i ostavite da malo naraste, nekih pola sata.
Rernu zagrejte na 200 stepeni.
Pogacu premazite posnim majonezom.


Pecite oko 30-35 minuta.
Pecenu pogacu preliti ostatkom margarina koji ste zagrejali do tacke kljucanja.


Pogaca je neodoljivo ukusna !

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral