Slatko od kupina

Slatko koje najvise volim, koje zasluzuje posebnu pricu... Budi secanja na detinjstvo kada sam sa majkom brala kupine na selu, ona za slatko, a ja da jedem, i nisam bas bila od neke pomoci .
Na kolenu imam beleg koji podseca na kupinu, stari kazu da je majka ukrala kupinu kada je bila trudna. Ne znam da li je to tacno, ali ovo slatko mi je najomiljenije i takodje prvo slatko koje sam naucila da kuvam i obozavam ga, iako ga ubrajaju u "prosta" slatka.

Kuvala sam ga 30 minuta, u dve serpe po 1 kg i malo sam ga prekuvala, ali sam to resila dodavanjem malo vode i vracanjem serpi na vatru da prebace jedan kljuc.
Duzina kuvanja slatka zavisi od vrsta kupina, one domace su sitnije i treba im 20- ak minuta, a one industrijske, krupne, moraju da se kuvaju 10- ak minuta duze.

Takodje po receptu iz mog starog kuvara:

Krupne kupine otrebiti i oprati ih ovako: metnuti ih u djevdjir,a djevdjir staviti u veci sud napunjen vodom. Djevdjir spustati u vodu i podizati da voda istece. Ovo ponavljati, a moze se voda i promeniti. U serpu staviti (na 1kg kupina 1,25kg secera) red secera, red kupina, pa opet secera, pa kupine. Ako se ovako priredi voce ujutru, slatko se moze predvece kuvati, a ako se priredi predvece, kuvati slatko sutradan izjutra. Kupine kuvati na sto jacoj vatri. Ja sam ih kuvala da vre oko pola sata. Skidati penu tokom kuvanja. I skuvano slatko takodje openiti. Pokriti vlaznom krpom i ostaviti da se ohladi. Sipati u oprane i suve tegle, povezati i ostaviti sa ostalom zimnicom.


 Large hull berries and wash them like this: put them in a colander and put the colander in a larger vessel filled with water. Colander descending into the water and raise the water to drain out. This repeated and can be water and change. Put in a saucepan (to 1kg blackberries 1.25 kg of sugar sugar,  blackberry, and again sugar and blackberries. If this prepared fruit in the morning, sweet early evening can be cooked, and if you prepare early evening, cook sweet the next morning. Blackberries cook on high heat as. I have them cooked to bag about half an hour. Remove the foam during cooking. I cooked sweet too general. Cover with a damp cloth and leave to cool. Pour the washed and dried jars, connect, and leave the rest of winter.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca