Vinov list za zimu




Od svoje majke sam maznula prastari kuvar iz njene mladosti.

Ne znam ko je autor, jer je prvih nekoliko strana iscepano. Mozda sam i ja to uradila u jednom periodu svog zivota kad sam strasno mrzela hranu, ne secam se. Ali rado cu recepte iz njega podeliti sa vama . Zove se "Moj kuvar" .

Vinov list ostavlja se kada lisce u prolece pocinje da biva dovoljno veliko za savijanje sarmi. Uzbrati lisce, oprati, dobro od vode osusiti, pa svaki list soliti i praviti tako jednu vezu od 15-ak listova. Sad vezu uviti kao palacinku i sloziti u teglu/2.5-3kg/. U jednu teglu moze da stane i 2 do 3 kg lisca. Ovo ponavljati jos dva dana, jer list posle kratkog vremena onako usoljen spada. Sad ukrstiti preko lisca dva prutica od loze, naliti u teglu cisto belo vino, povezati i tako ostaviti. Ako docnije vino usahne, doliti teglu ponovo vinom. Ovako ostavljeno lisce traje do meseca maja, tj do novoga lisca. Lisce slobodno trositi, jer se ostatak u otvorenoj tegli nece pokvariti.
Uglavnom sam radila po receptu, ali je moja majka insistirala da vezujemo smotuljke koncem i bila je u pravu, jer sve smo lepo odjednom slozile, tako da se i posle nekoliko dana nije nista promenilo, nismo morale da dodajemo jos lista u teglu.
Vinov list , naravno, mozete ostavljati i u zamrzivac, ali ovako ostavljen vinov list ima poseban smek zbog vina.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral