Domaci pekmez od jagoda


Prosle godine sam otkrila mogucnost kuvanja pekmeza sa dzemfixom, (hvala Ivanki), napravila sam jednu turu i odlican je.

Drugu turu sam spremala u dve serpe, jedan sa dzemfixom, a drugi na klasican nacin. Recept je iz mog Velikog narodnog kuvara, izdanje 1963.god.


Potrebno je:

1 kg ociscenih jagoda

1 kg secera

Sasvim zrele jagode oprati i propasirati kroz krupnu resetku (ja sam blendirala). Staviti u serpu i bez secera kuvati oko pola sata. Dodati secer i kuvati, neprestano mesajuci, posebno dok se secer ne otopi. Pekmez kuvati dok se na dnu serpe ne pokaze brazda kada se varjacom prevuce.

Jos vreo pekmez sipati u tegle, ostaviti da se uhvati korica u mlakoj rerni, najbolje uvece, a sutradan povezati i ostaviti.

Na isti nacin se kuva i dzem, razlika je u tome sto na 1 kg jagoda ide 500 g secera.

Uzivajte!

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca