Posna pogaca "Petlja do petlje, petljica"

Ova posna pogaca bila je zamisljena sasvim drugacije. Gledala sam postupak na You tube, ali nisam uspela da dobijem to sto sam htela. Lepa je i ovako, a kada vam kazem gde sam sve omanula, mozda cete vi uspeti da je umesite onako kako sam ja htela :)

Sastojci :
700 g brasna
30 g svezeg kvasca
1 kasicica secera
500 ml mlake vode (ili sojinog mleka )
50 ml ulja
2 kasicice soli
margarin ( oko 100 g )

U brasnu napraviti udubljenje, izmrviti kvasac, staviti preko njega secer, pa zamesiti testo sa mlakom vodom i ostalim sastojcima, osim margarina. Kad dobijete glatko testo, pokriti ga i ostaviti da naraste. Kad testo naraste, premesiti ga i podeliti na 6 loptica.
Znate ono kad vam napisu mere u receptu, pa niste zadovoljni. E, iako najcesce koristim ovu meru, nekako se desilo da mi testo bude premekano, pa je teze bilo raditi sa njim.
Kao ono, sad se setih, kad idete na Google translate ( ja isla na bugarski jezik jer imaju divne pogace ) , pa dobijete da u testo treba da stavite tri kasike nafte :) , znam da je to ulje, al nesto mi dodje smesno.
Od jedne loptice rasklagijati krug manji za 2-3 cm od  tepsije br. 28 u kojoj ce se peci. Staviti ga na papir za pecenje. Ja sam tu vec u startu omanula, krug je trebao da bude jos manji.

Od sledece loptice razviti pravougaonik, oblikovati ga nozem. I ovde sam naisla na problem. Ako imate onaj valjak za secenje, njime ne samo da cete savrseno iseci trake na ovom pravougaoniku, vec ce ih on i lepo urolati. Ja sam sve to radila rucno, ostrim nozem.
Premazati i krug i pravougaonik topljenim margarinom. Preklopiti pravougaonik.
Preneti ga na krug.
Svaku petljicu okrenuti na gore i uvrteti po jedanput.
Od sledece loptice uraditi isto tako i postaviti na ostatak kruga.
Dalje tako raditi dok ne utrosite testo, naravno da mozete krojiti i seci delove.
Drugi nivo :
Treci nivo :
I tu sam vec bila opet u problemu, nisam imala vise testa, osim okrajaka od pravougaonika, a cela pogaca je trebala da bude takva, od petljica. Napravila sam dve pogacice od ostataka, jednu stavila u sredinu i isekla je na osam delova.
Svaki deo sam prebacila unazad, kao kod cvet pogace.
U sredinu sam stavila preostalo parce testa.
Prebacila sam na kraju pogacu u tepsiju br.32, jer sam otisla previse u sirinu. Pokriti je i ostaviti da jos malo raste. Zatim je premazati topljenim margarinom, sredinu posuti lanenim semenom.
Peci na 200 stepeni oko 40 minuta.
I pecenu je mozete premazati topljenim margarinom.
Eto, ne uspe sve uvek kako zelimo, ali to ne znaci da smo doziveli potpun neuspeh :)













Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral